(3+1) Mesleki Uygulama İşlem Akış Şeması (öğrenciler için)

02 Mart 2022 Çarşamba

Staj başvurusu için yapılması gerekenler:

STAJ BAŞLANGIÇ TARİHİ:  28 Şubat 2022
 
STAJ BİTİM TARİHİ: 12 Haziran 2022
 

 “ İlgili Makama Dilekçe ile staj yapılmak istenen işyerine başvurarak onay alınır.
 
Eğer

İşyerinden Staj için onay alınmışsa
 
2 adet “İş yeri Uygulama Kabul Formu”  ve 3 adet  “ Staj Sözleşmesi  çıktı alınarak doldurulur,
 
 

Staj Sözleşmesi doldurulurken dikkat etmeniz gerekenler;

  • Sözleşmeye işletmenin IBAN Numarası (Uluslararası Banka Hesap Numarası) yazılmalıdır.
  • Eğer daha önce Sosyal Güvenlik Kurumu’nda (SGK) sigorta başlangıcınız varsa, SGK tarafından size verilen sigorta  numarası sözleşmeye yazılmalıdır.
  • DİKKAT daha önce sigorta başlangıcınız yoksa bu kısmı boş bırakın.
  • Staj yeri, “ Staj Sözleşmesi”’nin 3 adetini de imzalayacaktır ( kaşe ve mühür )
            Belgeler doldurulduktan sonra staj yerine “ İş Yeri Uygulama Kabul Formu” ve  “ Staj Sözleşmesi”ni imzalatmalısınız. (kaşe, mühür)
 

Yukarıdaki adımlardan sonra

 
DİKKAT

 İşyeri tarafından  onaylanan  “Staj Sözleşmesi”ni ve “ İş Yeri Uygulama Kabul Formu” nu imzalamayı UNUTMAYINIZ,

     “ İş yeri Uygulama Kabul Formu”  ve  “ Staj Sözleşmesini    staj danışmanınıza onaylatmalısınız.
Staj danışmanınız  “ İş yeri Uygulama Kabul Formu”nun 1 adedini alacak 1 adedini de  size verecektir.

DİKKAT

 Staj danışmanınız tarafından  onaylanan  belgelerden “ Staj Sözleşmesi”nin  (3 adet)’, 1 adedini işletmeye teslim etmelisiniz.  1 adedini ise de Nüfus Cüzdanı Fotokopisi ile birlikte  ÖĞRENCİ İŞLERİ’ ne teslim etmelisiniz.

 

 Firma Girişi ile ilgili işlemler


Staj için kabul eden işyeri  http://muys.giresun.edu.tr adresinden giriş yaparak kaydı oluşturacaktır.
 

Firma profili düzenlenirken dikkat edilmesi gerekenler;

http://muys.giresun.edu.tr  adresinden “Yeni Firma Kaydı” kısmından kayıt oluşturulup kullanıcı adı ve şifre alınacak.
Açılan sayfada soldaki menüden “profil güncele” kısmına tıklanacak.
Profil güncelle sekmesinden işletmeye ait tüm bilgiler (firma adı,adres, telefon e-posta İşletmeye ait IBAN numarası, Firma Eğitim Sorumlusu vb) doldurularak kaydedilecek.
“Staj/İş Program Tanımla” sekmesinden “Program Ekle” kısmına  basılacak. Burada;
  • Staj için kontenjan, staj/iş program adı, stajın başlangıç tarihi, staj bitiş tarihi sisteme girilecek.
  • İşkur İş Başı Eğitim sekmesine basarak “hayır” seçilecek.
  • “Durum” sekmesine basılarak aktif hale getirilecek.
  • Kaydet butonuna basılarak profil kaydedilecek.
  • “Staj/İş Program Seç” sekmesine tıklayıp Staj/İş Program Adı butonuna basılıp açılan sekmeden öğrenci seçimi yapılacak ve kaydet butonuna basılacak.
 

ÖĞRENCİ GİRİŞİ İÇİN YAPILMASI GEREKENLER


 http://muys.giresun.edu.tr adresinden öğrenci girişinin yapılması;
            
Öğrenim bilgilerini güncelle kısmına basılacak (Not ortalamasının görülmesi için GEREKLİDİR)
  • Soldaki menüden profili güncelle menüsüne tıklanacak
  • Açılan pencerede tüm kişisel bilgiler yazılacak (Kimlik numarası, adres, telefon,e-posta  vb)
  • Öğrenciye ait bir IBAN Numarası yazılacak
  • Tüm işlemlerin ardından kayıt butonuna basılacak.
  • Soldaki menüden “staj/iş program seç” butonuna basılacak; açılan pencerede “Aktif staj/iş programları” sekmesine basılacak oradan daha önce başvurduğunuz ve bilgi girişi yapılan kurum ya da kuruluşun seçimi yapılacak ve kaydet butonuna basılacak.
DİKKAT  Öğrencilerin staj yeri tercihlerinin, ya öğrenci veya işletme tarafından, http://muys.giresun.edu.tr adresinden yapılmalıdır.
 
STAJ DÖNEMİNDE İŞ AKIŞ ŞEMASI

01-07 Nisan 2022 tarihleri arasında stajdan ücret alan öğrencilerin mart dönemi için; “Form 8 – Staj Sonu Devlet Katkı Payı Onay Formu”, “Form 9 – Stajyer Öğrenci Puantaj Cetveli” ve işyeri tarafından staj ücretinin yatırıldığına dair banka dekontunun  staj danışmanına gönderilmelidir 

15 Nisan 2022  tarihine kadar öğrencinin İşyeri Uygulama Sorumlusu tarafından imzalanacak  İşyeri Değerlendirme Formu”  ve  Staj Dosyası_3+1_ Vize Raporu”  staj danışmanınıza gönderilmelidir
  
01-07 Mayıs 2022 tarihleri arasında stajdan ücret alan öğrencilerin nisan dönemi için; “Form 8 – Staj Sonu Devlet Katkı Payı Onay Formu”, “Form 9 – Stajyer Öğrenci Puantaj Cetveli” ve işyeri tarafından staj ücretinin yatırıldığına dair banka dekontunun  staj danışmanına gönderilmelidir 

12-15 Haziran 2022 tarihleri arasında stajdan ücret alan öğrencilerin mayıs ve haziran  dönemi için; “Form 8 – Staj Sonu Devlet Katkı Payı Onay Formu”, “Form 9 – Stajyer Öğrenci Puantaj Cetveli” ve işyeri tarafından staj ücretinin yatırıldığına dair banka dekontunun  staj danışmanına gönderilecektir.

12- 15 Haziran 2022 tarihleri arasında Öğrencinin İşyeri Uygulama Sorumlusu tarafından imzalanacak “ İşyeri Değerlendirme Formu  ve Staj Dosyası_3+1_ Final Raporu”  staj danışmanına gönderilecektir

 NOT: Staj döneminde 3308 Sayılı Mesleki Eğitim Kanunu gereği işletmenin öğrencinin banka hesabına 1276,00TL’nin yatırması ve staj süresince yatırılan staj ücretine ait dekontların bir kopyasının öğrenci tarafından alınması,
Öğrencinin aldığı dekontun üzerinde mutlaka İşletmenin ya da işletme yetkilisinin IBAN’ı bulunacak ve bu IBAN numarası daha önceden “ Staj Sözleşmesi” nde belirtilen IBAN Numarası ile aynı olmalıdır..
 

 

 

Hızlı Erişim